Klanten binden met zelf ontwikkelde IT oplossingen

Een dag vol inspiratie en ideeën om het grafisch productiebedrijf te laten groeien in een digitale wereld van vandaag. Specialiseren en klanten binden met unieke oplossingen.
Prijs
435,00 excl. btw

Speakers

Richard van Hoorn
Data - Consultancy

Datum

23 October 2020

Tijd

09:00 - 17:00 uur

Locatie

Hotel Oud London Zeist

Workshop: Klanten binden met zelf ontwikkelde IT oplossingen, innovatief en uniek

Een dag vol inspiratie en ideeën om het grafisch productiebedrijf te laten groeien in een digitale wereld van vandaag. Specialiseren en klanten binden met unieke oplossingen.

Goede redenen om deel te nemen

Je herkent één of meer van deze punten

    • Je wil investeren in het ontwikkelen van nieuwe producten
    • Gebruik maken van eigen, unieke IT oplossingen
    • Minder prijzendruk en uitwisselbaarheid

Alternatief voor schaalvergroting

De printindustrie heeft te maken met schaalvergroting, prijzendruk en grote online tussenpersonen. Voor bedrijven die zelfstandig en gezond willen blijven is er een alternatief. Groeien door intensief samenwerken met opdrachtgevers of specialisatie. Dat gaat niet vanzelf.

Er zijn oplossingen nodig die niet gemakkelijk na te maken zijn. Vaak zijn dit IT oplossingen. Gericht op opbrengsten in plaats van kosten. Deze workshop helpt deelnemers win win situaties creëren voor printbedrijf en afnemers.

Praktijkvoorbeelden

      • Een snel groeiende webshop dagelijks ontzorgen met printproducten opgenomen in de klantreis
      • Wekelijks produceren en distribueren van retail folders en raambiljetten voor een winkelketen
      • Aansluiten met dashboards op de supply chain van een fabrikant, door een verpakkingsdrukker
      • Het door Richard van Hoorn (trainer) ontwikkelde DrukwerkMaatwerk voor de creatieve industrie

Deelnemers

Directieleden, projectleiders, productie- en accountmanagers werkzaam bij grafische productiebedrijven. IT voorkennis is welkom maar zeker niet vereist.

Programma

9.00 uur: Welkom en afstemmen verwachtingen voor de dag

      • Strategieën voor printbedrijven in een gedigitaliseerde markt, met concrete voorbeelden
      • Design thinking als methode om producten en diensten te ontwerpen, planmatig organiseren van grafische vernieuwing
      • Ontwikkeling van oplossingen, van idee tot realisatie. Demo ontwikkelomgevingen, source code beheer en werken met een extern datacenter

Lunch
Aan de slag met een fictieve case van een printbedrijf, actief in een specifiek marktsegment.

      • Brainstorm, ideeën verzamelen waarmee het printbedrijf verder kan
      • Kiezen en uitwerken van de juiste IT oplossing
      • Opstellen user stories en requirements voor software developers

17.00 uur: afsluiting, borrel

Strategische keuze

Een eigen oplossing maakt strategische vernieuwing voor drukkerijen en printbedrijven mogelijk. Eigen diensten en producten ontwikkelen voor wie niet mee wil of kan doen aan schaalvergroting. Een gezond alternatief voor productiebedrijven waarbij kostprijsleidershap en schaalvergroting niet mogelijk is.

Waarom nu?

Omdat het kan! Low code, open source software en nearshoring maakt het mogelijk om in eigen beheer innovatieve en unieke IT oplossingen te bouwen. Sneller en tegen lage kosten. Een kwestie van slim bouwstenen aan elkaar knopen. Net zoals startende bedrijven dit doen.

Resultaat

Na het volgen van deze workshop kan de aanpak direct in het eigen bedrijf toegepast worden. Zelf oplossingen ontwikkelen. Snel en tegen lage kosten.

Kosten en aanmelding

Deze open workshop heeft ruimte voor maximaal 10 deelnemers. De kosten zijn € 435,- per deelnemer (excl. 21% BTW). Inclusief lunch.

Vanaf vier deelnemers wordt deze workshop ook in company aangeboden. Mail voor een aanbieding op maat.

Aanmelden kan op deze pagina linksboven of per mail.

Deze workshop wordt uitgevoerd door Richard van Hoorn, sinds 2005 actief als organisatieadviseur binnen de grafische industrie. Sinds 2012 betrokken bij IT projecten binnen de grafische industrie, retail en financiële sector. Zie: www.richardvanhoorn.nl

Vervolg op Conceptueel accountmanagement

Deze workshop sluit aan op de populaire workshop Conceptueel accountmanagement, zoals sinds 2010 door meer dan 300 grafici gevolgd. Destijds bleken web-to-print systemen het verschil te maken voor de drukkerij die deze als eerste toepaste. Inmiddels is online standaard drukwerk overal verkrijgbaar. De oplossingen van nu bestaan uit unieke en innovatieve maatwerk. Passend bij het printbedrijf, en de producten en klanten daarvan. Voor wie destijds de workshop Conceptueel accountmanagement heeft gevolgd is dit een nuttige update.

Locatie: Hotel Oud London Zeist

Meer info

Telefoon

06-55962062

Email

info@grafischekennis.nl

TOP