Ontwikkelen van data gedreven folders en direct mail

Slim data en print gebruiken

Iedereen dezelfde folder of direct mail sturen is niet meer van deze tijd. Dat kan slimmer!
Prijs
800,00 excl. btw

Spreker

Richard van Hoorn
Data - Consultancy

Locatie

Corona veilige locatie binnen of buiten uw bedrijf

Ontwikkelen van data gedreven folders en direct mail

Inspiratie en ideeën over print als aanvulling op online. Voor drukkerijen die zich specialiseren in datagedreven printen. Folders en direct mail waarbij elke afdruk is afgestemd op de ontvanger. Pak je nieuwe kansen met intelligent gebruik van data.

Resultaat

Je herkent één of meer van deze doelstellingen:

  • Je klanten willen hogere respons op direct mail
  • Folders met meer variatie afstemmen op doelgroepen
  • Print on demand als alternatief voor huis-aan-huis reclame inzetten

Programma

  • Praktijktoepassingen van data gedreven print, voorbeelden
  • Voorspellende analyse, hogere direct mail respons
  • Market Basket analyse, een gericht aanbod in de folder
  • Clusteranalyse, segmenteren met open data en webscraping
  • Ontwikkeling van data-oplossingen met Python
  • Brainstorm, hoe passen we dit alles toe in ons bedrijf?

Alternatief voor huis-aan-huis folders

Het maatschappelijk draagvlak voor huis-aan-huis folders verdwijnt. Tegelijkertijd gaat print steeds meer samen met online. Datagedreven folders en direct mail passen perfect in een digitale klantreis.

Praktijkvoorbeelden

  • Minder direct mail versturen, hoger percentage respons
  • Folders op maat, na analyse kassadata
  • Personaliseren van verpakkingen
  • Slimme verspreidplannen, zie Prominent case

Deelnemers

Medewerkers van moderne grafische bedrijven, actief in datagedreven printen en direct mail.

Duurzame keuze

Zomaar folders en direct mail versturen is wel duur maar niet duurzaam. Data analyse toepassen voorkomt dat veel drukwerk ongelezen de prullenbak in verdwijnt. Minder onnodige milieubelasting en kostenverlaging gaan hand in hand.

Waarom nu?

Omdat het kan! Big Data toepassingen worden steeds beter bereikbaar via open source software. Nu is het mogelijk om in eigen beheer data analyse platformen in te richten. Intussen worden bij printbedrijven steeds snellere (inkjet)printers in gebruik genomen waarbij slimme printoplossingen mogelijk zijn.

Kosten en aanmelding

De kosten voor deze ochtend of middag zijn € 800,- excl. BTW en de kosten van een eventuele externe locatie. De workshop wordt ingepland na een vrijblijvend intakegesprek waarin de strategie van het bedrijf wordt doorgenomen. Vervolgens wordt de training aangepast aan de bedrijfssituatie. Bel of mail voor meer info.

Vervolg op Conceptueel accountmanagement

Deze workshop sluit aan op de populaire workshop Conceptueel accountmanagement, zoals sinds 2010 door meer dan 300 grafici gevolgd. Destijds bleken web-to-print systemen het verschil te maken voor de drukkerij die deze als eerste toepaste. Inmiddels is online standaard drukwerk overal verkrijgbaar. De oplossingen van nu bestaan uit unieke en innovatieve maatwerk. Passend bij het printbedrijf, en de producten en klanten daarvan. Voor wie destijds de workshop Conceptueel accountmanagement heeft gevolgd is dit een nuttige update.

Meer info

Telefoon

06-55962062

Email

info@grafischekennis.nl

TOP