Ontwikkelen van data gedreven retail folders en direct mail

Een dag vol inspiratie en ideeën over print als aanvulling op online. Folders en direct mail waarbij elke afdruk is afgestemd op de ontvanger. Vaak met verrassend goed resultaat. Pak je nieuwe kansen met intelligent gebruik van data.
Prijs
435,00 excl. btw

Speakers

Richard van Hoorn
Data - Consultancy

Datum

21 October 2020

Tijd

09:00 - 17:00 uur

Locatie

Hotel Oud London Zeist

Workshop: Ontwikkelen van data gedreven retail folders en direct mail

Een dag vol inspiratie en ideeën over print als aanvulling op online. Folders en direct mail waarbij elke afdruk is afgestemd op de ontvanger. Vaak met verrassend goed resultaat. Pak je nieuwe kansen met intelligent gebruik van data.

Goede redenen om deel te nemen

Je herkent één of meer van deze punten

    • Je wil meer een hogere, voorspelbare respons op direct mail
    • Folders met meer variatie afstemmen op doelgroepen
    • Print on demand als alternatief voor huis-aan-huis folders inzetten

Programma

9.00 uur: Welkom en afstemmen verwachtingen voor de dag

      • Praktijktoepassingen van data gedreven print, voorbeelden
      • Voorspellende analyse, hogere direct mail respons
      • Market Basket analyse, een gericht aanbod in de folder
      • Clusteranalyse, segmenteren met open data en webscraping
      • Ontwikkeling van data-science algoritmes. Ontwikkelomgevingen voor Python en R

Lunch
Aan de slag met een fictieve case, winkelketen met webshop

      • Brainstorm, hoe zorgen we voor meer traffic en conversie?
      • Kiezen van passende data oplossingen
      • Oplossingen inpassen in workflow printbedrijf
      • Ontwerp van workflow met het printbedrijf

17.00 uur: afsluiting, borrel

Alternatief voor huis-aan-huis folders

Leuk of niet. Het maatschappelijk draagvlak voor de huis-aan-huis folder verdwijnt. Tegelijkertijd gaat print steeds meer samen met online. De data gedreven folders of direct mail passen perfect in de klantreis van nu.

Praktijkvoorbeelden

      • Minder direct mail versturen, hoger percentage respons
      • Folders op maat, na analyse kassadata
      • Personaliseren van verpakkingen
      • Slimme verspreidplannen, zie Prominent case

Deelnemers

Marketeers, en (campagne)managers bij retailers en fabrikanten. Managers van moderne print (direct mail) bedrijven, actief in deze markt. Data science voorkennis is welkom maar zeker niet vereist.

Duurzame keuze

Zomaar folders en direct mail versturen is niet alleen duur maar ook niet duurzaam. Data analyse toepassen voorkomt dat veel drukwerk ongelezen de prullenbak in verdwijnt. Minder onnodige milieubelasting en kostenverlaging gaan hand in hand.

Waarom nu?

Omdat het kan! Data science toepassingen worden steeds beter bereikbaar via open source software. Nu is het mogelijk om in eigen beheer data anallyse platformen in te richten. Intussen worden bij printbedrijven steeds snellere (inkjet)printer in gebruik genomen waarbij slimme printoplossingen mogelijk zijn.

Resultaat

Na het volgen van deze workshop kan de aanpak direct in het eigen bedrijf toegepast worden. Zelf oplossingen ontwikkelen. Snel en tegen lage kosten.

Kosten en aanmelding

Deze open workshop heeft ruimte voor maximaal 10 deelnemers. De kosten zijn € 435,- per deelnemer (excl. 21% BTW). Inclusief lunch.

Vanaf vier deelnemers wordt deze workshop ook in company aangeboden. Mail voor een aanbieding op maat.

Aanmelden kan op deze pagina linksboven of per mail.

Deze workshop wordt uitgevoerd door Richard van Hoorn, sinds 2005 actief als organisatieadviseur binnen de grafische industrie. Sinds 2012 betrokken bij IT projecten binnen de grafische industrie, retail en financiële sector. Zie: www.richardvanhoorn.nl

Locatie: Hotel Oud London Zeist

Meer info

Telefoon

06-55962062

Email

info@grafischekennis.nl

TOP