Ontwikkelen van data gedreven retail folders en direct mail

Slim data en print gebruiken

Iedereen dezelfde folder of direct mail sturen is niet meer van deze tijd. Dat kan slimmer!

Trainer

Richard van Hoorn
Data - Consultancy

Locatie

Corona veilige locatie binnen of buiten uw bedrijf

Ontwikkelen van data gedreven retail folders en direct mail

Een dag vol inspiratie en ideeën over print als aanvulling op online. Folders en direct mail waarbij elke afdruk is afgestemd op de ontvanger. Vaak met verrassend goed resultaat. Pak je nieuwe kansen met intelligent gebruik van data.

Resultaat

Je herkent één of meer van deze doelstellingen:

  • Hogere, voorspelbare respons op direct mail
  • Folders met meer variatie afstemmen op doelgroepen
  • Print on demand als alternatief voor huis-aan-huis folders inzetten

Programma

9.00 uur: Welkom en afstemmen verwachtingen voor de dag

  • Praktijktoepassingen van data gedreven print, voorbeelden
  • Voorspellende analyse, hogere direct mail respons
  • Market Basket analyse, een gericht aanbod in de folder
  • Clusteranalyse, segmenteren met open data en webscraping
  • Ontwikkeling van data-science algoritmes. Ontwikkelomgevingen voor Python en R

Na de lunch: Aan de slag met een fictieve case, winkelketen met webshop

  • Brainstorm, hoe zorgen we voor meer traffic en conversie?
  • Kiezen van passende data oplossingen
  • Samenwerken met printbedrijven

17.00 uur: Afsluiting

Alternatief voor huis-aan-huis folders

Het maatschappelijk draagvlak voor huis-aan-huis folders verdwijnt. Tegelijkertijd gaat print steeds meer samen met online. Datagedreven folders en direct mail passen perfect in een digitale klantreis.

Praktijkvoorbeelden

  • Minder direct mail versturen, hoger percentage respons
  • Folders op maat, na analyse kassadata
  • Personaliseren van verpakkingen
  • Slimme verspreidplannen, zie Prominent case

Deelnemers

Marketeers, en (campagne)managers bij retailers en fabrikanten. Managers van moderne print (direct mail) bedrijven, actief in deze markt. Data science voorkennis is welkom maar zeker niet vereist.

Duurzame keuze

Zomaar folders en direct mail versturen is wel duur maar niet duurzaam. Data analyse toepassen voorkomt dat veel drukwerk ongelezen de prullenbak in verdwijnt. Minder onnodige milieubelasting en kostenverlaging gaan hand in hand.

Waarom nu?

Omdat het kan! Data science toepassingen worden steeds beter bereikbaar via open source software. Nu is het mogelijk om in eigen beheer data analyse platformen in te richten. Intussen worden bij printbedrijven steeds snellere (inkjet)printers in gebruik genomen waarbij slimme printoplossingen mogelijk zijn.

Deze workshop wordt uitgevoerd door Richard van Hoorn, sinds 2005 actief als organisatieadviseur binnen de grafische industrie. Sinds 2012 betrokken bij IT projecten binnen de grafische industrie, retail en financiële sector. Zie: www.richardvanhoorn.nl

Kosten en aanmelding

De kosten voor zijn € 1.200,- excl. BTW en de kosten van een eventuele externe locatie. De dag wordt ingepland na een vrijblijvend intakegesprek waarin de strategie van het bedrijf wordt doorgenomen. Vervolgens wordt de training aangepast aan de bedrijfssituatie. Bel of mail voor meer info.

Meer info

Telefoon

06-55962062

Email

info@grafischekennis.nl

TOP