Strategiedag voor grafische bedrijven

Niet iedere drukkerij hoeft hetzelfde te zijn!


De grafische markt wordt steeds diverser, kies de strategie die bij je bedrijf past.

Trainer

Richard van Hoorn
Data - Consultancy

Locatie

Corona veilige locatie binnen of buiten uw bedrijf

Strategiedag voor grafische bedrijven

De grafische markt verandert razend snel. Er komen nieuwe technologieën op en het gedrag van klanten verandert. Afhankelijk van de sterke punten en de product-markt combinaties van het grafisch bedrijf bepalen we tijdens de strategie en acties voor de komende tijd.

Goede redenen om deel te nemen

Wat bereik je als grafisch bedrijf met een strategiedag?

  • Analyse van markttrends gecombineerd  met de kracht het grafisch bedrijf
  • Samen de opties en de meest aantrekkelijke strategie bepaald
  • Een heldere richting als basis voor investeringen en volgende acties

Het alternatief voor doorgaan zonder doel

Leuk of niet. De grafische industrie heeft te maken grote veranderingen. Natuurlijk zijn er bedreigingen maar er zijn ook veel nieuwe kansen. Het beste plan is inspelen op een kans in de markt vanuit de kracht van het grafisch bedrijf. Dit is wat we doen tijdens de strategiedag voor grafische bedrijven. De dag helpt het grafisch bedrijf de beste strategie vast te stellen en om te zetten naar acties.

Deelnemers

Een zelf samengesteld managementteam uit het grafisch productiebedrijf, eventueel aangevuld met betrokken opdrachtgevers of andere vertrouwde relaties.

Programma

Welkom en afstemmen verwachtingen voor de dag

  • Strategieën voor grafische bedrijven van nu, vergelijking met de eigen bedrijfsstrategie
  • Analyse van markttrends in combinatie met de kracht van het grafisch bedrijf
  • Uitgebreide brainstorm, formuleren van opties

Na de lunch:
Aan de slag met de eigen strategie.

  • Opties vergelijken en kiezen van de beste strategie, waarmee het bedrijf verder kan
  • Uitwerken van de gekozen strategie, en de realisatie daarvan
  • Risico’s in vastellen samen met beheersing van risico’s
  • Vaststellen vervolgacties

17.00 uur: afsluiting

Kosten en aanmelden

De kosten voor zijn € 1.200,- excl. BTW en de kosten van een eventuele externe locatie. De dag wordt ingepland na een vrijblijvend intakegesprek waarin de strategie van het bedrijf wordt doorgenomen. Vervolgens wordt de training aangepast aan de bedrijfssituatie. Bel of mail voor meer info.

Deze workshop wordt uitgevoerd door Richard van Hoorn, sinds 2005 actief als organisatieadviseur binnen de grafische industrie. Sinds 2012 betrokken bij IT projecten binnen de grafische industrie, retail en financiële sector. Zie: www.richardvanhoorn.nl

Vervolg op Conceptueel accountmanagement

Deze workshop sluit aan op de populaire workshop Conceptueel accountmanagement, zoals sinds 2010 door meer dan 300 grafici gevolgd. Destijds bleken web-to-print systemen het verschil te maken voor de drukkerij die deze als eerste toepaste. Inmiddels is online standaard drukwerk overal verkrijgbaar. De oplossingen van nu bestaan uit unieke en innovatieve maatwerk. Passend bij het printbedrijf, en de producten en klanten daarvan. Voor wie destijds de workshop Conceptueel accountmanagement heeft gevolgd is dit een nuttige update.

TOP